Baker kisti

BAKER KİSTİ (POPLİTEAL KİST, DİZ ARKASI KİSTİ)

Baker kisti, diz arkasında gelişen yumuşak, genelde ağrısız olan kitleye denir. Baker kisti, içi sıvı dolu bir kesedir. Baker kisti, çocukluk çağında görüldüğü gibi erişkin yaşta da sıklıkla görülmektedir.

Baker kisti/Popliteal kist neden olur?

Baker kisti gelişmekte olan çocuklarda eklem zorlamaları ile görülür. Erişkin yaşta Baker kisti/popliteal kist, romatoid artrit, gut artriti, meniskus yırtığı veya gonartroz gibi diz içi diğer hastalıklara bağlı gelişebilir.

Baker kisti tanısı nasıl koyulur?

Deneyimli ortopedi uzmanı, fizik muayene ile Baker kisti tanısını kolayca koyabilir. Baker kisti/popliteal kisti olan hastalarda ortopedi uzmanı diz içi olası diğer patolojiler açısında diz eklemi muayenesini titiz bir şekilde yapmalıdır. Diz eklemini ilgilendiren hastalık var ve tedavi edilmezse, Baker kisti cerrahi olarak çıkarılsa bile tekrar oluşacaktır. Baker kisti en iyi ultrasonografi ile görüntülenebilir. Baker kisti/popliteal kistli hastada diz içi ek hastalık düşünülüyorsa yada uzun süreli izleme rağmen kistte hala varlığını sürdüryorsa ve/veya popliteal kistin/Baker kistinin cerrahi çıkarılması planlanıyorsa hastanın diz MR tetkiki yapılmalıdır.

Baker kistinin tedavisi nasıl yapılır?

Çocukluk yaş grubunda görüldüğü zaman antiemflamatuvar ilaç ve elastik bandaj uygulaması yapılarak izlenir. Baker kistinin enjektörle boşaltılması yüksek tekrarlama oranı nedeni ile önerilmez.Ağrı yapan, 3 aylık izlenmeye rağmen değişiklik göstermeyen Baker kistleri deneyimli ortopedi uzmanınca cerrahi olarak çıkarılabilir.