Doğuştan Çarpık Ayak (Pes Ekinovarus) Deformitesi

Doğuştan çarpık ayak (pes equinovarus) deformitesi ne demektir?

Latincesi “konjenital pes equinovarus deformitesi” olarak bilinen doğuştan çarpık ayak deformitesi, çocuklarda ayakta içe doğru çarpıklıkla karekterize bir deformite olarak tanımlanıyor. 1000’de bir oranında görülen bu deformiteye erkeklerde daha sık rastlanıyor. Olguların bir kısmında diğer aile bireylerinde de bu sorunun varlığı tespit ediliyor.

Nasıl bir sorun?

Bu deformitede ayağın ön tarafında içe doğru dönme, topukta yumuşama ve beraberinde içe dönme ile birlikte ayağın orta kısmından içe doğru sapma olduğu görülüyor. Deformiteli ayak diğer ayağa göre daha küçük olup aynı taraftaki baldır daha ince olmaktadır. Hastalığın nedenleri nedir?” sorusunu ise şöyle yanıtlanabilir: “ Etiyolojide bir çok teori mevcutsa da genetik ve çevresel faktörlerin kombinasyonu ile oluştuğu kabul edilmektedir.”

Tanı

Doğuştan çarpık ayak deformitesinin tanısını hemen doğum sonrasında klinik olarak koymak mümkün. Ayrıca çekilen radyografilerde de kemikler arası ilişkiler değerlendirilebiliyor. Doğuştan çarpık ayak deformiteli hastaların mutlaka doğuştan (gelişimsel) kalça çıkığı açısından da değerlendirilmesi gerekmektedir.

Tedavi

Hastalığın tedavisinde hemen doğumu takiben haftalık alçı değişimleri tedavisine başlamak son derece önemli. Erken yapılan tedavi ile birçok hastada cerrahiye duyulan ihtiyaç azalmaktadır.

Bu tedavi ile ilgili esksersizleri Ortopedi.tv sayfamızdan izleyebilirsiniz